Jak chronić auto przed korozją?

Jak chronić auto przed korozją?
Zdjęcie: Jonas Bengtsson (Flickr)

Przedstawiamy kolejny artykuł z cyklu jak dbać o samochód. Niedawno pisaliśmy o tym, jak usuwać smołę z karoserii i felg. Dziś zastanowimy się, jak chronić auto przed korozją.  Producenci samochodów stosują co raz to nowsze sposoby na poprawę jakości samochodów, między innymi jeśli chodzi o ochronę przed korozją. Lato nie jest okresem, w którym pojazdy są na nią specjalnie narażone, ale warto już przygotowywać się powoli na jesień i zimę.

 

Fabryczna gwarancja standardem.

Przy zakupie nowego samochodu praktycznie w każdym przypadku dostaje się gwarancję na perforację nadwozia i podwozia. W skrajnych przypadkach producenci aut dają ją nawet na 12 lat. Taką gwarancję oferuje Ford, pod warunkiem regularnych przeglądów powłoki lakierniczej w ASO (odbywanych raz do roku).

W przypadku, gdy rdza dostanie się do auta, serwis lakieruje korodujący element bez dodatkowej opłaty. To naprawdę uczciwa umowa, w przeciwieństwie do niektórych producentów zapewniających, jak się pierwotnie wydaje, podobne warunki. Volkswagen posiada 12 lat gwarancji, jednak pełen okres otrzymuje się tylko na przerdzewienie elementów od środka, co praktycznie się nie zdarza, natomiast sama powłoka lakiernicza posiada jedynie 3 lata gwarancji, a później należy szykować się na wydatki z własnej kieszeni.

 

Zabezpieczenia fabryczne nie wystarczą – zadbaj o ochronę sam.

Specjaliści radzą, aby nie sugerować się gwarancją, a dla własnego bezpieczeństwa i spokoju zabezpieczać samemu auto przed korozją. Warto zadbać o to raz na 3–4 lata, a samochód będzie całkowicie odporny na rdzę. Najpopularniejszym sposobem na to od lat jest pokrywanie profili zamkniętych substancjami ochronnymi.

Nie jest to trudne zadanie, można je wykonać nawet samodzielnie. Niezależnie od tego, jakiego preparatu się użyje, wszystkie mają podobne do siebie działanie. Należy pamiętać, że konserwuje się głównie podłogę, belki, wahacze i progi, nigdy wydech, ponieważ ten mocno się nagrzewa i powłoka nie utrzyma się na nim. Dokładną instrukcję wykonania można bez trudu znaleźć w internecie.

 

Zastosuj odpowiedni preparat

Inną metodą ochrony przed korozją jest kanadyjski preparat Rust Check. Preparat musi działać na najwyższym poziomie. Zabezpieczenie tą metodą wygląda podobnie do poprzednio opisanej, jednak ten środek oprócz samego odcinania dostępu tlenu, wypiera również wodę pozostałą na elementach, z którymi ma styczność, nawet jeśli są to szczeliny czy mikropęknięcia. Konserwacja taką metodą kosztuje od 750 do 1000 zł, zależnie od wielkości auta.

 

Rdza na samochodzie kiedy już się pojawi jest niemal niemożliwa do usunięcia i dlatego najlepszym sposobem walki z korozją jest skuteczne zabezpieczenie przed jej wystąpieniem.

Na podstawie: autokult.pl




Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*